Shit va länge sen!!!

Länge sen vare jag blogga men fyfaan va tråkigt det kan va....jag kan inte göra något som jag inte har lust eller tycker är kul för tillfället!
(Joel har samma problem)

Men eftersom jag ska läsa bloggen när jag blir gammal eller låta små söta barnbarn läsa om deras ohängda föräldrar så är det dags att skärpa till mej!

29 augusti var det senaste inlägget ifrån så då måste jag alltså förrsöka komma ihåg vad som hänt sen dess...

Under september månad så har det spelats ett gäng matcher i innebandy och det har hunnit bli tillräckligt kallt för mej att gå ut,trots det tog jag mej den 17 september ut för att se Jack ta "studenten". Han är nu en fullfjädrad frisör....
Därefter kom jag ihåg att vi for runt och sökte ett gäng med olika jobb...

Ett av dom jobb Jack sökte fick han ,så duktigt tycker vi eftersom han bara var arbetslös i 2 veckor.
Grymt bra att ha fast jobb när man är 18 år!STOLT.... 

Joel .....................min kära Joel har låtit mamma och pappa få ett gäng med gråa hårstrån men är också mycket duktig då han knegar på...på sitt superbraiga jobb på_ _ _Helt otroligt att ha ett sånt jobb när man är 16år.STOLT...
Är duktig i skolan och har blivit utnämnd till Ambassadör för frisörprogrammet!
Dela med dej av finjoel till mamma och pappa..

Lilla Julia som nu börjat högstadiet är som vanligt allt som oftast cool/lugn.
I september spelade Julia en cup där dom tog silver....

Hemma under oktober månad blev köket målat i marsipangrönt!!!
Japp det är nu illgrönt till familjens fasa men jag tyckte vi behövde lite färg i allt det gråa och trista.
När vi (läs jag) ändå höll på i köket blev även hallen ommålad men dock bara i vitt.
Under hela september har jag kört och hämtat Jack i Nynäshamn på tisdagar eftersom han och Joel då spelar JAS matcher.
(juniorallsvenskan) hittills har de gått bra ,dock väldigt stressat då vi endast har 30min att ta oss från Nynäs till Handen så Jack får byta om och äta i bilen och sen springa in på matchen som oftast blåser igång samtidigt som vi parkerar...

Joel är dock redan på plats för att vakta kassen och det har han gjort riktigt bra!

Julia har under september och oktober fått lite nytt att sätta på sej nu när pengarna räcker till lite mer än bara skola och utbildning.Så vi har shoppat en hel del under sista tiden.HÄRLIGT!

I november där vi fortfarande är har jag hunnit fylla år och med en massa presentkort från Indiska har även inspirationen kommit tillbaks så det är ganska fint hemma nu.

Just det ,jag har köpt en ny bil ,en alldeles ny vit och fin bil!
Och så har jag fått en alldeles ny och fin mobil!

Statusen för innebandy är ganska ok men tyvärr åkte grabbarna ur DM igår på uddamål SYND!

Joel är nominerad till Stadslaget P17 med start 3 december och den här gången går den av stapeln i Umeå och efter det är det dags för gamla stadslaget att börja nominera sina duktiga spelare som vann i Linköping för snart ett år sen.
Jag hoppas att du har inspiration Joel!

Julia stretar på med sin innebandy och tjejerna tränar nu med äldre för att få lite fart och styrka.

Hemma skruvas det nu garderober för fullt! För hemma hos oss ska det bli en "Walk in closet" tror jag att det heter.
Ska bli supersönt med allt samlat på ett ställe!

Sen är det inte långt kvar till tomten kommer ,ska bli skönt med lite ledigt.
Efter jul ska det åkas till Danmark igen och eventuellt planeras för en resa till Grekland!
Vi får se vad som hinns med och vad pengarna räcker till.....

Puhh! 
det här räcker väll för att släta ut de månaderna jag låg under isen med bloggandet...
Från och med nu ska jag skriva oftare men funderar på att bara skriva en dag i veckan ...liksom bara checka av för att som sagt ha glädje av bloggen i framtiden!!

Så nu Jessica TACK för att du sparka igång mej.......

 


 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack ska du ha! <3

Ja, man går lite på sparlåga nu...

Jag lägger mig med lillfisen typ 6/7 dar i veckan :D

Det behövs mycket sömn nu.



BILDER på köket tack :D

Gråa hår var det ja....puh...

Jag muttrar mest och räknar till trehundra...



Har inte ens koll på hur jag jobbar i jul..suck.

Måste skärpa till mig!

KRAAAAAAAM!!!

2010-11-17 @ 20:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0