SNART KLAR!

Snart är jag klar med alla mina påfund (som även blir Lasses)

Vardagsrummet är ommålat och klart och det blev verkligen jättesnyggt..så igår var jag tvungen att åka till IKEA för att köpa fixet ni vet ,nya ramar ,nya gardiner och på väg hem därifrån var jag TVUNGEN att köpa ny vardagsrums lampa......
och lite närmare hemmet så svängde jag in till designbrorsorna -------- som gör så fiiina mattor och kuddar och där bjöds det på nybakta lussekatter och kaffe, och då var jag TVUNGEN att köpa nya kuddar!

Jag lovar nu är det verkligen fint här!

I helgen hann vi med att koka knäck oxå ,våran gräddkola knäck som bara tar 5 min på spisen är supergod och tar som sagt ingen tid alls....risken med att den redan är gjord är att jag får göra en sats till innan självaste julafton......

Dessutom är den mjölkfri för den som inte tål mjölkprodukter alls.

Idag har jag inhandlat 5 minuters sill som jag ska hitta på 2 nya smaker till ,FÖRSLAG NÅN!?

Jag har även inhandlat körsbärskompott till Julaftons risalamalta ,kompotten brukar nämligen ta slut väldigt fort i butikerna och det blir ingen risalamalta utan körsbärskompott, det går inte!

Förresten så är paketen inhandlade för ev. mandelvinst...i år finns det ett killpaket och ett tjejpaket!!!

Jag har dessutom upptäckt paket under källartrappen ,VEMS?

Det som behövs nu innan jul är en rejäl storstädning av huset ,,,men oroa sej inte mina fina snälla och väluppfostrade barn kommer naturligtvis att hjälpa till med den saken! DOM LÄRJU!!!!!

Jo och så är det några paket kvar som måste fixas.....till världens snällaste och fina.....

Som sagt snart är jag klar om jag inte kommer på nått nytt innan jul,ingenting är omöjligt...gott om tid finnes.
(har jag sagt att jag lider av samma syndrom som Joel och min pappa)

Ikväll är det innebandy i Nacka kl 21.15 få se om jag kollar annars blir det soffmys med Julia.

lånad bild från Tastline



Mitt recept på mjölkfri knäck

3/4 dl Alpro soya grädde

1 1/2 dl ljus sirap

75 gram Carlshamns smör

4 dl socker

1 dl hackad mandel

Allt är gjort på en höft....

Kokas under omrörning ,testa vartefter med kulprovet och bestäm själv när du tycker knäcken är lagom hård eller seg/mjuk.

När du är nöjd med konsistensen så har du i 1 dl hackad mandel

Så nu är det dags att hälla smeten i små formar...

Nu kan även små sjuklingar äta knäck....TUR VA!

Kommentarer
Postat av: LasseG

Några paket till mig??? jag ska ha många...

2010-12-15 @ 10:46:07
Postat av: Marre

Jag vill oxå ha!!!

2010-12-16 @ 20:52:55
Postat av: Jessica

PUH!

Hoppas du hunnit vila lite nu bulan!!!<3

Kram

2010-12-26 @ 13:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0