SEMESTERN ÄR SLUT...

Semestern är slut och det är dags att ge sej hem,eller jag är redan påväg....
Det har varit mycket intensivt med massor av arbete och shopping men vi har hunnit med massor av mys oxå...



När jag kom ner började vi med en middag i Nyhavn där vi åt fisksoppa och kall öl...



efter middagen promenerade vi runt i Köpenhamn där våren redan anlänt...

Senare den kvällen/natten gjorde vi vårat första leverantörs besök ute på Prästö där vi handlade massor med varor till butiken....



Fredag morgon dags igen för arbete ...då var det Köpenhamn igen för att besöka en stooor marknad med 500 utställare ....SHOPPING IGEN!!
...och efter det hamnade vi på Bryggeriet där vi åt och drack igen.
i dessa "kannor" bryggs det öl så färsk så färsk så god.

Fredag natt var det dags för Rockkonsert med Danska delar av släkten



Min kusins kusin Joel (inte min Joel)



..där blev vi intervjuade av Roskilde Bladet.... (på bilden Joels stolta mamma och min farbrors syster)
Det var inte my kind of music men trevligt ändå och dom hade god kall öl även här....



Vi hann även med besök som detta ...ett litet magasin med blomsterbutik ,lanthandel och kläder ett helt superbra concept där man får massor av inspiration som var en av anledningarna till att jag åkte till danmark denna helg.



I blomsterbutiken/klädbutiken lanthandeln blev vi bjudna på Blåbärsmjöd...fin tanke men Usch så äckligt!




så igår bar det av till Udden för Storshopping och marknader som senare avslutades med en jättetrevlig middag med nyfångad fisk nybakat bröd och vin.



Middagsfix...
Mamma och pappa bjöd på god middag i huset på udden.

Vi avslutade denna kväll med besök hos min kusin i Holbaek och på hemvägen så gjorde jag något mycket oväntat....fast något jag tänkt på länge.....

Jag ringde på dörren hos min "plastfarfar" som jag inte träffat sen jag var 19 år ....
Farfar Flemming kände inte igen mej men när jag sagt mitt namn så föll det på plats ...det blev lite konstigt och tyst men jag vet att det var ett uppskattat besök.
Två kramar rikare och ett gott samvete var vad jag fick....nu har jag gjort det som jag tänkt på så länge...

Men som sagt nu är jag på hemväg ....med massor av energi och minst 15 säckar med kläder..massor av lyktor och lite gott vin.

Imorgon är det arbete!



Kommentarer
Postat av: Joel

om det inte finns något till mej kommer du inte innanför dörren!!

2010-04-05 @ 21:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0