JAG , ETT INDIGOBARN......

 

FICK VETA AV EN GOD VÄN VARFÖR MINA BARN ÄR SOM DOM ÄR OCH HÄR KOMMER SVARET...
DET KÄNNS OERHÖRT BRA OCH SKÖNT...ÄR LIKSOM STOLT ATT JAG ÄR SOM JAG ÄR OCH ATT ÄVEN MINA BARN HAR ALLA DESSA PUNKTER PÅ SIN PERSONLIGHET.

ALLT STÄMDE JU PÅ MEJ OXÅ.....

Tio av de mest vanliga karaktärsdragen för ett Indigobarn:

1. De kommer till världen med en känsla av kunglighet (och beter sig ofta som sådan). 

2. De har en känsla av att ”förtjäna att vara här” och är förvånade när andra inte delar den.

3. De förstår sitt eget värde. De talar ofta om ”vem de är” för sina föräldrar.

4. De har problem med fullständig auktoritet. En väldigt bestämmande utan förklaringar och val.

5. De vill helt enkelt inte göra vissa saker. Det är till exempel svårt för dem att stå på led och vänta.

6. De blir frustrerade av system som är rituella och inte kräver kreativt tänkande.

7. De ser ofta bättre sätt att göra saker på, både i skolan och hemma, vilket får dem att verka vara ”systemförstörare” (= oförenlig och oanpassningsbar till alla system).

8. De verkar antisociala, utan när de är med jämlikar. Om det inte är några andra med samma medvetenhet nära dem, vänder de sig inåt och känner det som om ingen annan människa förstår dem. I skolan är det ofta extremt svår för dem med det sociala umgänget.

9. De kommer inte att reagera på uppfostringsmetoder som försöker ge dem skuldkänslor (”vänta bara tills pappa kommer hem och får veta vad du gjorde”).

10. De är inte blyga när det gäller att uttrycka vad de behöver.

STOLT INDIGOMORSA!!!!!!
och tack för besöket G ! miss you...


Kommentarer
Postat av: Jessica

JA ME! :D

Vad finns det för flera sorter då?

Imorgon ska vi komma å hälsa på dig är planen!

:)

Idag har vi simmat, emma dök TRE ggr!!! :D

Stolt som attan jag med!



Kram

2009-09-02 @ 19:44:12
Postat av: Jessica

JA ME! :D

Vad finns det för flera sorter då?

Imorgon ska vi komma å hälsa på dig är planen!

:)

Idag har vi simmat, emma dök TRE ggr!!! :D

Stolt som attan jag med!



Kram

2009-09-02 @ 19:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0