GALET MYCKE PLOMMON DA



Det här är mitt plommonträd som varje år ger oss plommon..massor av plommon



Det är proppat på varje liten gren..så kom och plocka för den som vill...



Så igår kväll plockade jag in en skål full med Viktoria plommon.
Vad kan man då ha alla dessa plommon till:
Man kan göra saft.sylt .marmelad ,paj ,muffins med plommon i.
Frågan är vad jag ska göra.....
Det lutar nog närmast åt att ta in en skål då och då och bara sitta och äta eller så hinner jag kanske göra nått till på måndag då jag har brudar på besök!

Kommentarer
Postat av: Joel

Vi har ju haft päron krig , körbärs krig så varför inte plommon krig? =)

2009-09-14 @ 23:02:18
Postat av: Åhhh.. jag vill oxå ha

Vilka mängder frukt! Hos oss fanns bara en väldig massa körsbär som satt så högt att vi inte nådde att plocka.Inte ens fåglarna orkade rensa trädet, så mycket var det. Molly (hunden)var lycklig, hon åt de lätt ruttnade bären när de till slut föll till marken. Sån är hon.//Kram Anne

2009-09-15 @ 12:54:43
Postat av: Jessica

Blev inte Molly lite på snusen då? :)

Det är JÄTTEGOTT att koka dem i sockerlag & frysa in, sen äter man dem halvtinade med grädde/vaniljvisp mmmmmmmm GÖTT!



Plommonpaj kan man också göra!



Har tänkt mycket på dig, på mina vänner.

Tack för att du finns!

Kram

2009-09-15 @ 21:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0