JAG GILLAR INTE 60-TAL/DÅLIG MORSA

Nej det gör jag faktiskt inte jag tycker tygerna är fula och jag gillar inte heller möblerna porslinet är väll ganska ok och även vissa kläder men nej 60 talet är inget för mej....
Men nu har jag helt plötsligt hittat ett tyg på Åhlens som jag gått och blivit kär i konstigt va!
Men man kan ändra sej...

Det finns en historia om ett sängbord i min familj som gnager mej ibland med dåligt samvete.
Ett sängbord troligtvis ritat av Stig Lindberg som var med på en auktion för många år sedan i Linköping.
Vi var där hela familjen och ropade in diverse saker som JAG ville ha men så helt plötsligt så hade vår så företagsamme son (Joel då kanske 8 år) helt plötsligt ropat in ett sängbord för 1 krona.
Men va faan Joel hur ska vi få plats med det!!!!
Stackarn han som var så lycklig över att ha "vunnit"
Ja det var bara att släpa med sej "SKITEN" som jag tyckte!
Bordet kom hem och in på Joels rum och efter ett tag ut i friggan eftersom det var såååå FULT och sen när vi flyttade så slängde JAG det.
.....och om man säger så här: Det var inte 1 krona som slängdes det var en dyrgrip för en samlare och 60 tals entusiast och ett fynd för ett barn.

DET GNAGER MEJ SÅNA SAKER OCH DET GER MEJ DÅLIGT SAMVETE!!!
(Dessutom så hade det varit lite coolt/kult nu...men men varför gråta över spillde mjölk.




MITT NYA TYG A`LA STIG LINDBERG FRÅN ÅHLENS FÖR 99:- METERN


Kommentarer
Postat av: Joel

vadå var det värt pengar? :O

2009-10-07 @ 20:36:54
Postat av: Jessica

Hej vännen!

Jag är så dålig på att höra av mig!!!

Har haft lite fullt upp med en lite sjuk baby :)

Jag har min gamla kamera, som väl funkar ganska ok...

Den är ju där borta...men jag kan ta med den nästa gång jag är där så kan du prova den?! Vi får ta och ses snart! Jag är bara så rysligt trött just nu då hon sover lite si och så med förkylning och tänder...



Vi får skrivas ;p

KRAM

2009-10-13 @ 16:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0