ATT VÄLJA NAMN OCH DESS BETYDELSE

Innan man får barn brukar alla föräldrar fundera på vad deras barn ska heta.Så även vi.
Min bestämda åsikt var att ALLA mina barn skulle ha första bokstaven gemensamt och därmed också ha samma initialer.
JG
Jag kom ihåg hur tex Jacks namn kom till det var när vi satt på en förlossningskurs som var såååååå tråkig att vi istället satt och läste Namnboken som låg i salen.
Det var solklart när vi kom till bokstaven J och såg namnet,
ETT RIKTIGT COOLT NAMN.
Utan tvekan så bestämde vi oss,det kommer bli en Jack.

När så lillebror kom så var det svårare att hitta ett på J ,vi var inte ens överens.
Men trägen vinner och eftersom det inte kom ett alternativ från andra hälften så va saken klar.
Att dessutom betydelsen stämmer MYCKET bra med hans personlighet så kan INGEN anklaga mej för att ha valt fel!

När så lilla syster kom en ack så efterlängtad flicka (äntligen skulle jag få vältra mej i spetsar och krås) Var det faktiskt återigen ett enkelt val.
Det var precis innan Julia föddes som hon fick sitt namn Julia och det var för att min pappas Moster Julia tyvärr avled strax innan min Julia föddes.
En riktig dansk dam med vitt hår och cigarr i munnen.

SÅ VAD BETYDER DÅ DESSA NAMN:

JACK betyder Överlistare och ja det ska gudarna veta den killen lurar man inte
JOEL betyder Jag är gud och och och mmmmmm
JULIA betyder Den ungdomlige det är bara att gratulera i dessa tider

Undrar just om det låg i mitt undermedvetna .....................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0