VAD ÄR LYCKOSTENAR?

Lyckostenar är en sorts flinta som det nötts hål i.
Det sägs att om man hittar en lyckosten så får man önska sej något och om man har tur går önskningen i uppfyllelse.
En del tror på sånt en del inte själv är jag till viss del tveksam eftersom jag alltid går med näsan ner i strandbacken och hittar lyckostenar och önskar mej saker kors och tvärs.
De flesta gånger kommer jag inte ens ihåg.
Men det finns ett speciellt tillfälle som etsat sej starkt fast i mitt minne jag vet exakt var jag hittade stenen hur den såg ut och vad jag önskade mej......den gången hade jag tur och min önskan blev besvarad.....


Ser in i lyckostenens lilla hål?
Där sitter min lilla önskesten...
Lillgull
Gurkan
Sockerkorven
Kycklingpåsen
Tjockmärta
Purjo
Vackra Klara
Korkis
Kärt barn många namn och här var några av dom.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tänk, det där förstår jag precis!!!

Var inne på stenens lilla blogg :)

Gullunge!



Gud vad snygg blus m brodyr! Den måste jag prova!

Kram

2009-06-26 @ 20:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0