MITT FANTASTISKA DANMARK

Och så är man hemma igen,allt går alldeles för fort när man är ledig.
Men syftet med ledigheten var att umgås intensivt med familjen och få ny inspiration till jobbet och det har jag verkligen fått.
Tusen ideer ska imorgon bli verklighet i affären och jag ska inte på flera veckor spela monopol ,kort ,badminton och absolut inte ligga på en bädddmadrass och trängas.
...och inte ska jag cykla heller för man får vansinnigt ont där bak!




Det riktiga Yderby8 som vi bott i de senaste dagarna....och som är min pappas barndomshem och oxå den plats där han föddes på (stackars mammorna på den tiden)



Utsikten ca 50 meter från huset där man tar sej ner för ett rep eller om man så vill ett stup.
Tänk att ha en alldeles egen strand....där kan man bada naken.....



Här satt vi flera gånger både på dagarna och kvällarna eller bara gick utmed kanten och plockade fina stenar och snäckor.
Det är så fridfullt så all stress och press från vardagen bara försvinner....



Här är en av kvarlevorna från andra världskriget ,,ett skepp som förliste och blev lämnat kvar och idag fungerar som ett slags hopptorn för de som törs....
Det ligger alldeles i närheten av vår strand och kommer närmare och närmare varje år som går.
Andra världskiget så fruktansvärt...men om det inte varit krig hade jag inte funnits,det kan jag lova.



En mycket känd plats för bla fiskare "Gniben" världens bästa öringsfiske också en militärplats och där det går en tydlig skiljelinje i vattnet där Skagerack möter Kattegatt.
Många åker dit och sitter alldeles tysta och bara njuter det är en fantastisk plats och ligger 3 km från Yderby längst ut på spetsen av Själlands Udde.



Solen gick ner klockan 21:56 igår vid Gniben och det var här vi sa adjö för den här gången men snart åker vi igen hoppas jag för det är med sorg och vemod jag lämnar Danmark.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ser HELT underbart ut & det låter som ni haft det bra :)



Jättefina bilder och jag förstår varför du känner vemod när ni lämna Danmark och Yderby!



Kram, vi ses sen!

2009-06-25 @ 08:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0