SNART BLIR DET MARKNAD

JAPP, jag ska ha marknadsstånd i Dalarna för där ska det firas "Slånkvicku".
Vad betyder nu det då undrar ni.

Slånkvicku betyder "slå dank" och det var det alla tjänstefolk pigor och drängar gjorde den enda veckan dom hade ledigt från sitt hårda arbete.
Idag firar men det med massa knallar loppmarknader auktioner kyrkkaffe och hemslöjd.
Det är där jag kommer in i bilden som det tjänstejon jag är så har min slånkvicku redan varit men jag ska ändå få vara med på ett hörn,



Om du inte har något för dej kom upp till By vettja och gå på Slånkvicku med mej
marknaden pågår i en hel vecka klicka in här får ni se
www.slankvicku.se


HOPPAS VI SES!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0