TAPPRA SOLDATER=FÖRÄLDRASKAP



TAPPRA SOLDATER I WINTERVIKEN ...SURVIVERS

Att vara tonårsförälder är att vara en tapper soldat...ALLTID REDO!
Jag tror att vi var uppe i 7 träningar när vi hunnit till onsdagen och då var vi  inte ens halvägs på veckan.
Själv orkade jag inte röra på mig ...blev trött av allt sjussande.
Så den här veckan hoppar jag över söndagspromenaden och bjuder mej själv på en kopp varm te i mysoverallen.

Eftersom vi haft stoooora diskutioner den här veckan om hur en förälder ska VARA så hittade jag ett passande ordspråk för just oss som är tonårsföräldrar.
Men med tanke på ordspråket så tror jag att om alla vi föräldrar bryr oss och tar vårat ansvar så bli jellyn något fastare.

Min filosfi: En förälders engagemang i småbarnsåren ser du tydligt resutat på hos en tonåring.


Att försöka fostra en tonåring är som att spika upp jelly på väggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0