TÄVLINGEN HAR BÖRJAT....

Först ut va Lasse som ikväll skulle servera en 3-rätters middag och kamma hem så mycket poäng som möjligt.

Förätten:


Foccia med parmaskinka och salami på en bädd av sallad och tomat samt vitlök och örtsås.

Min åsikt: Lite för mäktig förrätt samt ett minus på att det var färdigköpt sås, men det var gott!

Varmrätten:



Köttfärssåsfylld valnötslimpa med färsk sallad och spenat.
Min åsikt: Fantasifullt och en rolig ide med fyllt bröd men lite för mycket bröd efter den mäktiga förrätten men det var gott!

Efterrätt:



Chokladpudding med vispgrädde

Min åsikt: Minus att inte domaren kunde äta samt att det var pulverchokladpudding , men Helt ok!

Nu är första dagen på tävlingen avslutad och jag kan bara konstatera att några små saker fattades under bjudningen.
Det fanns inga servetter och inga tända ljus samt att vi satt i köket och åt och inte i matsalen.
Men servicen var utan anmärkning min poäng blir därför
.
.
.
6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0